top
logo

e-urząd

Rodzicu załatwiaj sprawy urzędowe przez Internet!

Dzień 05.X.2007 klasy szóste wraz z wychowawcami i opiekunami spędziły na wycieczce, zwiedzając miasto Kraków.

Humory świetne, choć pogoda nie wróży nic dobrego... Dom rodzinny Jana Matejki przy ul.Mariackiej.
Pierwszy przystanek: baszta Pasamoników - późnogotycka, ceglana budowla, o kształcie półkolistym zdobiona glazurowaną cegłą. Barbakan - jeden z elementów fortyfikacji średniowiecznego Krakowa.
Na razie mamy szczęście, nie pada... Oprócz pięknego Rynku krakowskiego, zachwyciła nas gra na kieliszkach napełnionych wodą.
W miesiącu dobroci dla zwierząt, nie zapominamy o krakowskich gołębiach. Przed rzeźbą "Spętany Eros" Igora Mitoraja, polskiego rzeźbiarza od 1968 roku tworzącego poza granicami kraju.
Wieża mariacka Przed oknem papieskim przy ul. Franciszkańskiej
Obowiązkowo, o 12.00 w południe zgromadziliśmy się przed Kościołem Mariackim, aby z innymi wycieczkami wysłuchać hejnału. Colegium maius Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zbliżamy się do wzgórza wawelskiego. A teraz czas na pozowanie z Dzwonem Zygmunta..
Dziedziniec arkadowy zamku królewskiego na Wawelu, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o królowej Bonie. "Rzygadło" tzn. zakończenie rynny przez którą wylewa się woda po ulewnych deszczach.
Ostatni rzut oka na Wawel i w drogę do smoka wawelskiego... Niestety smoka nie spotkaliśmy, ponoć jakiś szewczyk go niestety uśmiercił..
Szukaliśmy jego śladów nawet w pieczarze, niestety nic nie znaleźliśmy. Zakupy w Sukiennicach.
Obowiązkowy punkt programu: wizyta w Mc Donaldzie i do domu...

Misja szkoły: Wszechstronny rozwój wrażliwych i dbajacych o zdrowie uczniów, którzy sprostają wyzwaniom dnia jutrzejszego.

BIP

Spacer po szkole

bottom

Powered by Joomla!. Valid XHTML and CSS.